new

Monday, July 12, 2010

Terkenang suatu ketika dulu

Assalamualaikum,

Oh ya...apa aku nak buat kat sini ye.... Hemmm, tetiba aku teringat perbualan aku dengan anak aku yang kecil tu...Hanan...but it was a long time ago......

Hanan pernah tanya aku, " Mummy, kalau mummy tua berapa tah umur mummy tu?" dan aku pun jawab "60 or 70 or even better 90 tahun........ atupun kalau Tuhan mahu....." .

Lalu Hanan tanya lagi, " Mummy, kalau org tua ani nda mati kan ertinya kalau mummy tua mati tah tu mummy ah..."..... aku hanya mampu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dan tersenyum..... tp aku saja nak kacau anak aku....aku tanya dia balik, "kalau mummy mati, Hanan macamana?"...guess then apa dia jawab..."Eh, Hanan sudah basar kali ah"... aku pun apalagi senyum saja...~toink~ toink~ dan berkata tp dalam hati aku berdoa semuga aku dan hubby ku akan dapat melihat anak ku ini membesar......

Ni pun satu lagi perbualan aku dengan anak aku Zawanah. Masa tu, dia masih kecil dan ketika itu kami di dalam kapal terbang, ntah dalam perjalanan ke mana........

Mula2 dia tanya, "Mama, macamana kan kapal ani buleh di atas ani?" so aku jawab juga....." Memang begini kapal ni di cipta, kenapa?...... Lalu dia jawab dengan selamba, "kalau kapal ani meletup macamana?....ada ke superman nak selamatkan kita?....." Dalam hari aku berdoa, "Ya Allah, di minta jauhkan segala bahaya".... kalau lah dia tahu keadaan kapal terbang meletup,bagaimanakah rasanya, mesti dia tak akan tanya soalan mcm tu...aduhai...anakku...

Salam dan ceria selalu,

2 comments:

Suhana Shahril said...

Salam penuh kerinduan kak. Lama x singgah sini. Hanan sihat ke?Rindu lak nak nengok gambar keletah dia.Masih sibuk masak2 lagi?hehehe...

Mummy Hanan said...

Assalam Suhana, Hanan? oh sihat-sihat....alhamdullillah semakin pintar semakin suka menyoal....
Biasalah tu kalau memasak sentiasa sja....bagus juga kan ada rezeki... Skrg buat apa?