new

Saturday, August 29, 2009

Sajianku......utk bersungkai.....

Salam semua,

Kelmarin, seperti biasa aku akan ke dapur untuk menyediakan makanan berbuka puasa..... Oh ya, sebelum tu, telah beberapa hari anak ku meminta aku memasakkan brownies dan kek choc. mousse.. jd kelmarin aku pun membuatkan untuk mereka.....

Yang nie: Kek choc. mousse..... basenya gunakan saja cream crakers yg telah dihancurkan... mix with butter and sugar....then add them....lepas tu simpan dalam loyang... tekan.... [ simpan dlm peti sejuk...] Pic. 2 : cream milk yang telah aku blend....... bagi 2 bhg...satu diberi dark choc. dan satu lagi diberi white choc..... tuang je... simpan dalam peti sejuk.....Pic 3: kek yang telah siap dan hampir habis di makan oleh anak2 ku....Komen mereka : yummy..... kalau boleh buat lagi....

.

Yang nie pula : brownies yang aku buat.... pic. 4 : before and pic. 5 : after lah tu........

So untuk berbuka, aku hanya sediakan Laksa Johor [ bole rujuk pada n3 yg lalu]...... tp kali ini hubby aku lebih kreatif....kuah tu ditambah lagi ngan isi ikan.....hemmm, sedap lah....
Oh ya, kelmarin tak berbuka kat rumah, anak2 aku request utk berbuka kat rumah nenek mereka......

Untuk hari nie, aku telah menyediakan tumpi [ spt murtabak ] tp yang nie keras sedikit....dan di makan dengan ayam kari, anak ku mahu makan ayam panggang so aku buat nasi ayam dengan ayam panggangnya, aku juga membuat mee goreng [ lebih laksa semalam] dan akhir sekali aku minta belikan pada hubby "durian" ...utk ku buat bubur durian.......
Kari ayam

Ayam yang telah diperap dengan sos barbeque.....aku add lagi madu .........
Ayam yang sedang dipanggang....
Ayam yang telah masak.......
Mee goreng.......
Durian thailand.....sebelum....
Bubur durian.....selepas...
Alhamdullillah, semua yang ku masak hari nie...di makan oleh anak ku dengan berselera.....maklumkan puasa.....hehehe......

"Syukur kepada Tuhan atas nikmat yang diberi......"

Selamat berpuasa, berbuka dan bersahur.......

Senyum dan ceria selalu,

1 comment:

boboiz said...

fuh macam sedap jek...tgk gambar dah tak tahan..kalau makan mau sampai menjilat pinggan..heheh