new

Sunday, April 12, 2009

Salam semua,

WavingMemandangkan hari nie hari ahad aku meluangkan masa aku untuk membuat sarapan........
so, dah lama juga terfikirThinking nak buat kuih ni... it called " Roti Jala with chicken curry "dan inilah gambar yg sebenarnya aku dapat dr nternet .
Apa lagi aku pun menyediakan bahan-bahan untuk membuat roti jala tersebut......
Bahan utk rotinya :
a. Tepung 1 cawan
b. Telur 2 biji
c. Air 1 cawan
d. pewarna kuning / kunyit e. garam

Bahan ini semua di campurkan..... kalau agak pekat..tambah lah air ye.....

Sediakan kuali dan bubuh minyak dan gunakan jala mold kalau ada, kalau tak de hah campak je...hehee jgn ketawa kuat2 ye dan inilah jadinya.... aku tau le tak cantik ......macam pan cake...tp sedap...ler..

Untuk kuih kari nya buat le macam biasa ye..cuma pekat kan sedikit.... dan setelah itu apalagi makan le.......Mom
hah..aku gembira, anak2 ku suka.....hah, sila le mencuba resepi kali ini......Orange Mix
Love,

6 comments:

UmmiRosma said...

MH..my hubby loves to eat Roti Jala with curry. But until now we still couldnt make a proper roti jala even using the proper mold. uhhh....it's a matter of skill kan? We, too, ended with a pancake.
heheeee

MaRdHatILLah(Fatahiyyah) said...

huhu..klakar la mumy ni..tp nnt kt nak cuba la..mcm seng mamy

Mummy Hanan said...

Salam....

Rosma : for me not a matter of skill but a matter of the mold...hahaha..

Fatahiyyah : cuba le buat, lps tu post dlm blog...lps tu kirim kat akak
hahahaha....

MaRdHatILLah(Fatahiyyah) said...

huhu ok kak..nak wat ni mggu ni ahad ke..huu.pastu kt nk tnjuk kt akk..huhu

MaRdHatILLah(Fatahiyyah) said...

oh ya..akak posting la..resep yg mudh2 untuk org bujang cam kita ni

Mummy Hanan said...

ha fatahiyyah : awak nak resepi apa? cakap le pada akak,klau ada pd akak , pasti akan diberi...hemmmm.. klau yg mudah ah.. oh ya..megi kari..hahahahaha
eh jgn mare ye dik..