new

Sunday, March 22, 2009


21 Mac 2009 -- hari aku menerima Pingat....

Pagi lagi aku telah terbangun jam 5.40 .... aku pun membaringkan diri ku semula dan aku bangun setelah jam menunjukkan pukul 6.15.... mandi dan bersiap.... Rancangan awal ku, ingin rasanya nak minta hantar tp setelah ku fikirkan nanti kalaulah majlis tersebut awal siap, bagaimana ?.... dan dengan hati yg rela, aku pun mendrivekan diri sendiri..... Oleh kerana cuti persekolahan telah bermula maka jalan raya tidaklah sesak.....dan aku sampai ke tempat yang dituju dalam pukul 7.15 dalam fikiran ku tentu belum banyak kereta, ternyata banyak sudah orang yang datang dan sedang berdirian untuk menunggu bas.....

Untuk pengetahuan semua, pakaian yang dipakai hari ini...berkonsepkan hitam atau dengan bahasa Brunei " Sepengadak Hitam"..maksudnya, semuanya berwarna hitam, dan kalau perempuan perlu memakai 'pengapit' atau sinjang yg berwarna hitam juga..... sebenarnya kalau ikutkan hati ku, aku tidak suka memakai tudung yang berwarna hitam...entah MyEm0.Comkenapa aku pun tak faham..... tapi nak buat camna kan...pakai le aje....

Sampai kat Balai Indera Kayangan jam 8.15 pagi, terus saja mencari tempat duduk... satu lagi perkara yang ku kesalkan aku tak bawa mobile or kamera....MyEm0.Com menyesal dan sedih kerana tak dapatlah ku gambar kan keadaan masa di sana.... hanya duduk dan mendengar orang bercerita.... jam 9.45, diarah untuk berbaris dan seterusnya menerima pingat tersebut......
Selesai kira-kira 10.20 dan seterusnya di arah ke dewan untuk makan....

Kalaulah aku membawa kamera, rasa nya ingin ku rakamkan gambar kuih-kuih yang beraneka macam serta warna nya yg amat menarik perhatian...... Jadi apa yang dapat ku katakan aku makan nasi briyani, rendang kambing dan ayam panggang.....

gambar yg ku ambil menggunakan mobile ...sebab my hubby bawa kamera......

Salam buat semua,

4 comments:

UmmiRosma said...

MH..awu ah lupa ku...I tot ur bday...rupanya PIKB...anyway..congrats again... :0

Mummy Hanan said...

thax ah....tp nda siuk bab nda kamera..huhuhu....

Rose Harissa (NORA) said...

Salam Leeya...

Uwaaa... tahniah! tahniah sebab ko dapat pingat... Kira kalau kat Malaysia ni... dapat pingat khidmat cemerlang la tu yea...

aku tumpang bangga... (peluk2 leeya sambil gelak2... hahaha aku teringat time kita jumpa daa... belum bercakap dah gelak2... kekeke

Mummy Hanan said...

Mungkin juga kot...aku tak tau apa2 pun...ikut je...tp kat sini dalam 1 tahun tu banyak juga org yg dpt pingat nie.....

trima kasih ye... aku juga bangga dgn diri ku sendiri..hehehe.. tp yg best klau gaji d up grade aku lagi hapi....

Makasih ye...hah aku peluk balik...betul... blum apa2 dah gelak.....heheh .. lol