new

Friday, March 13, 2009

Text ColorAku masak makanan nie pada hari ahad lepas.....untuk pesanan sebanyak 150 bungkus nasi... so nie je makanan yg dapat aku sediakan memandangkan orang yang mahu nasi nie call aku malam sabtu...........
Aku goreng ayam dan kemudian ayam tersebut aku masak lagi menjadi ayam merah.....nak share resepi....... K......Resepinya :
Bahan -bahan :
Ayam digoreng setengah masak [ kalau masak karas tia ]




Cara membuat :
Bawang merah kisar , halia kisar , tumis 2 bahan in
i kemudian masukkan lada kisar dan seterusnya cili sos maggi.... Setelah agak mewangi masukkan ayam yg bgoreng tadi gaul rata-rata dan buat air sedikit..... setelah itu buat garam, msg dan gula sesedap rasa sendiri....hehehe... boleh di tambah dengan lada hidup.....wala jadi le tu...





Aku sediakan nasi dalam kontaner tapau mcm gmbar di bawah..... lepas 2 masukkan ayam merah tadi..dan bagi le sedikit sambal......

So, pada hari Isnin [ cuti maulidur rasul ] , hubby bawa kami sekeluarga pergi ke kg...so aku rancanglah apa nak di masak.... untuk makan tengah hari aku buat mee basah... [ sori lupa nak gambar dah lapar sangat ]..... dan seterusnya hubby ajak aku buat roti paun perisa kayu manis.....ini lah hasilnya........

so, harap-harap le kalau ada terliur nak makan 2, buat le sendiri.....heheMyEm0.Com
p/s: photos taken by me...

1 comment:

UmmiRosma said...

Recipe for the cinnamon bread? Tnx a lot....they look very tasty!