new

Thursday, March 5, 2009

Salam....So hari ini seperti hari-hari yang telah berlalu, pagi-pagi aku dah pergi kerja. Oleh kerana warna baju ku yang menceriakan hatiku, lalu aku pun ambik gambar aku sendiri...yg satu diambil masa tengah memandu.... dan satu g diambik oleh Zuiin...

Yang sebenarnya dah lama kawan-kawan aku suruh aku buat hati buyah goreng..tapi masalahnya hati tu pulak yang mahal...apalagi aku tunggu le...kot-kot ada yang boleh murah g...ha..kelmarin sewaktu berkunjung k salah satu kedai aku ternampak hati buyah ini...apalagi beli leee.......So tadi subuh aku arah maid aku yang goreng....

Cara merebus : simpan hati buyah didala air, bubuh bawang kisar, halia kisar , garam dan sedikit msg....dan rebuslah sehingga airnya berkurangan...... senang kan....heemmmm

Ah...ini le hasilnya, setelah direbus, digoreng seterusnya disimpan dalam kontaner...Yea siap untuk dijual kpd rakan-rakan sepekerjaan.....


Yang ini pula, apa yang aku masak untuk dibawa kerumah saudara hubby....jadi aku masak sayur pakis campur dengan udang kering yang ditumbuk dengan lada merah dan lada thailand hijau..., aku juga masak lauk rebus yang airnya dikeringkan ...dan yg satu lagi tu sambal yg pedas dan yang biasa....


Inilah saja cerita aku untuk malam nie....Mungkin besok aku ada cerita baru pula....


glitter-graphics.com

No comments: