new

Friday, June 12, 2009

Dari dapurku.....

Salam semua,

Hari nie dari dapurku menerima 2 pesanan. Nasib baik aku telah sembuh cuma masih batuk dan selesma namun berkurangan. ..... Salah satunya seperti biasa : Nasi Briyani sja.... Yang keduanya menunya ialah 4 jenis makanan yang semuanya telah aku gubah mengikut daya kreatif ku sendiri. Ini atas permintaan orang yang membuat pesanan untuk balasan hantaran bagi pihak lelaki. Actuallynya this is my first time to gubah the hantaran coz biasanya aku cuma memasak tetapi memandangkan ia teman ku so aku cuba juga walaupun bagi pandangan mataku it's simple...It's her engagement today....

1. Daging Rendang
2. Ayam kurma
3. Nasi ayam. Ayam nya hubby aku grill seekor..4. Ikan masak sweet n sour. Ni pun aku masak se ekor..Ikannya aku goreng dulu..
Hah, tu lah dia hasil kerja tangan aku......hehehe...

Besok pagi aku akan membuat sesuatu untuk ku bawa ke tempat kerja.....Yepp tomorrow is our last day at the school....... Yeaa cuti...

Salam dan senyum selalu,

6 comments:

Bie'z said...

Salam MH
Sedapnya lauk tu...rasa lpr balik prt ni.
Nak sikit blh?heheh
Esk msklah, nasi tomato, ayam pedas, kurma ayam dan acar lobak.
Lps tu pos kan tau hehehe

IxoR@ said...

Sedapnya...

Rasa lapar sgt tp sygnya...sy tgh diet!

Aduh kak, leleh dah air liur ni...

UmmiRosma said...

Edeh..so sedap nampak...lengkap dgn hiasannya lagi tu...tuk cg wardina kan tu? she must be very very happy...

Mummy Hanan said...

Salam,

Salbie : sok bukan nak masak tp nak buat YAM SAGO...yg nie dari aiskrim...hehehee..eh klau lah dipos ke sna, rasanya dh jadi nasi campur basi hahahaha....

Ixor@: oh tengah diet ye...ooppss sori ye...akk pun nak diet lah..hehehe tp azam blum cukup kuat...

UmmiRosma: yepp..untuk cg Wardina...ia suruh gubahkan..ia tah ja pandai ku tu..hahaha kan cuba mengalahkan cg kita tu...hem..hemm

Ummu Mishkah said...

masuk jer blog mummy ni mesti rasa lapar... makan yg sungguh menyelerakan... :)

Mummy Hanan said...

Salam Ummumishkah,

Sebenarnya tak de niat nak buat org lapar tp sya saja nak sharing ngan org2...lagipun sya memang suka masak...hehe