new

Wednesday, May 20, 2009

Dari dapur ku ep 3.....

Salam semua, Perfecto

Hari ini aku memasak lagi...kali ini menu ku ialah Nasi Briyani, Ayam Briyani, acar timun dan telur rebus....

Inilah dia nasi Briyani...

Resepi : Bwg merah kisar, bwg putih kisar dan halia dan briyani paste [gunakan lah mana2 paste yang ada tertulis untuk Briyani tu...] . Semua bawang ditumis, masukkan paste briyani, kalau mahu pedas beri sedikit lada kisar.... [ tumislah sampai naik bau]..setelah masak pindah ke periuk untuk memasak nasi, masukkan bahan tumis tadi, gaul dengan beras dan berilah air seperti biasa.Hah tunggulah ia masak..... Untuk garnishing : berilah tomato dan apa2 yg difikirkan sesuai lah ye.....

Ini pula acar timun......

Ini pula ayam Briyani... gunakan bahan yang sama juga......tp boleh tambah cili hijau dan yg sesuai untuk briyani le.....


Kemudian semua yg aku masak tu aku masukkan dalam kontaner [ atas permintaan ]
Hemm, tu untuk hari nie...... mungkin esok ada lagi........Rocking Happy

Salam dari saya,

4 comments:

MaRdHatILLah(Fatahiyyah) said...

akak tq for this resepi..nnt sy nak cuba wat la..akak marh sy ker?..sy mntk maaf erk kak pasal mlm tu

aishah said...

assalamualaikum kak....chik datang menjengah ni...nak tanya akak pernah tak masak ayam yang di buang tulang dan disumbatkan isi dalam dia sehingga ia masih menyerupai seekor ayam yang bertulang???hehheheheh apa ayat yang chik pakai ni ntah la..hehheheh pernah tak ?pernah tak?

IdzaRis79 said...

wow..
sedapnya!!!

Mummy Hanan said...

Salam :

Ayong : dah cuba ke ?

Aishah : rasanya akk belum pernah cuba tu dik...hah nanti akk cari resepi dia n try..kalau jd akk kasi tau ecah lah..atau awak dah ada resepi dia...jd keputusannya : tak pernah...hehehehe

IdzaRis79: mkasih krn puji walau[un tak rasakan..hehehe. macam mana nak masuk kat blog awak...boleh tinggalkan nama blog tak ?