new

Monday, May 18, 2009

Dari dapur ku

Salam semua,Bounce

Hari Isnin datang kembali.....buat rutin yang sama...mengajar....tp hari ni aku terpaksa kawal suara ku kerana batuk....walaupun agak berkurangan tetapi kalau mengajar banyak menggunakan suara...adui...sakitnya leher ku.....Jadi terpaksalah aku beri muridku latihan bertulis.........nasib baik murid ku faham.....

Tadi seperti biasa, aku memasak... Kali ini atas permintaan hubby ku........ So...aku nak masak apa yeI Dunno ? Jadi aku pun dapat idea untuk memasak " Mee Rebus ". Aku rasa ada bermacam -macam cara org utk membuatnya...kan. Tapi apa yang aku tahu dan nampak kebanyakan mee rebus nie menggunakan ubi.....

Inilah mee nya yang ku sediakan dalam kontaner dengan daging, udang, fish cake, fish ball [semuanya digoreng sekejap] dan telur rebus ... kat sini harganya $1.50 satu kontaner...
Yang pula kuahnya......

Yang nie pula, aku nak makan...hehehe..mau rasa masakan ku ini....Tu lah aja ye...sesiapa nak mencuba resepi dia ada kat google...Lolhehehe.. carilah..aku pun cari kat sana....

Hemm apa lagi ye...Oh ya..anak ku Hanan hari nie ada perjanjian dengan doktor gigi...Giginya dah buruk jadi terpaksalah dicabut.... Oleh kerana aku takut aku kesian kat Hanan, aku pinta hubby yang bawa Hanan berjumpa ngan doktor tu....So..pagi tadi, hubby msg aku, katanya kesian Hanan , diinject dulu dengan ubat penahan sakit....Hanan menangis tak bersuara cuma air mata yang mengalir Teary..itulah kata hubby ku...Bayangkan kalau aku yg bawa, nasib2 aku pun ikut menangis....Crying Into TissueTapi alhamdullillah, gigi Hanan berjaya juga dicabut..itu pun setelah staff nurse tu cakap, lepas nie boleh bawa makan aiskrim.....dan satu lagi hubby cakap kat Hanan nanti beli vcd. Dalam pukul 10.00 aku terima call Hanan, sempat lagi dia cakap balik aku sekolah dia nak bawa aku beli vcd....walaupun bunyi suara dia lain....

Balik saja aku dari sekolah, aku pun bawa Hanan ke kedai vcd..dan dia beli cerita "Pokemon"..
Saja je aku belikan agar hatinyaToo Happy 2....

Hah itulah kisah anak ku Hanan...Well baby mummy very proud of u.... walaupun dia cakap dia takut dan sakit tetap juga mahu bercabut gigi.....Blow KissLove u very much...muahhhhh

Salam dari ,

No comments: