new

Friday, May 22, 2009

Masakan ku........

Salam semua,

Hari ini aku tak buat apa2...cuma aku tadi ke kedai , beli beberapa barang untuk dimasak besok..
Besok aku nak masak ...mee goreng, ayam goreng, scramble egg dan baked bean......Too Happy 2

Tadi tengahhari, semua anak-anak ku mahu makan makanan dari Jolli bee...so aku turutkan saja
tp untuk hubby aku masak kan dia, ayam masak ntah apa-apa......, sayur kangkung..

Resepi : bawang putih di ketuk, panaskan minyak, masukkan bwg putih, bg sos tiram dan sedikit sos serbuk lada hitam.....bagi air...biarkan mendidih barulah masukkan ayam...gaul...kalau mahu lagi sedap rasanya berilah serbuk lada hitam..garam, aji no moto, kicap cair dan sedikit gula...gaul dan masakkan lah ayam.....siap...makanlah bila ia masih panaz..

Sebelah petang, aku masak kan untuk anak2 ku cucur udang......
Resepinya : tepung biasa, kunyit, lada kisar, garam dan aji.....gaulkan dengan air..sehingga sebati. masukkan udang , gaul lagi ...tahankan sekejap kira 30 minit..barulah digoreng....

Yang nie tepung dan air yang telah digaulkan, belum lagi masuk kunyit...kalau sudah masuk kunyit ia akan kellihatan sedikit kuning....


Ini lah hasilnya : cucur udang.... nyum...nyum....hemmm sedap nya...
selamat mencuba......

sayang selalu ,Leopard

1 comment:

MaRdHatILLah(Fatahiyyah) said...

akk maaf ye..pasal semlam..tetiba je trpaksa stop YM..bl akk tnya dh x leh nak ckp pape dh kak..sy mntak maaf sgt..